TY - BOOK
T1 - Advies betreffende het belang van slikranden als oeverzones langs de Dender (traject tussen de sluis van Denderbellen en de sluis van Dendermonde).
AU - Vermeersch, Sophie
PY - 2010/11/29
Y1 - 2010/11/29
N2 - In het kader van het verbeteren van de bevaarbaarheid van de Dender tussen Dendermonde en Aalst voor schepen tot 1350 ton, zouden heel wat oevers verlegd moeten worden. De nieuwe oevers zullen zo natuurvriendelijk aangelegd worden, rekening houdend met de vereisten voor scheepvaart, de beschikbare ruimte en het achterliggend grondgebruik.De aanleg van vooroevers wordt in overweging genomen. Het advies bekijkt of de maatregel in verhouding is tot de te verwachten meerwaarde voor natuur en welke manier van uitvoering aangewezen is om de natuurwaarden te optimaliseren.
AB - In het kader van het verbeteren van de bevaarbaarheid van de Dender tussen Dendermonde en Aalst voor schepen tot 1350 ton, zouden heel wat oevers verlegd moeten worden. De nieuwe oevers zullen zo natuurvriendelijk aangelegd worden, rekening houdend met de vereisten voor scheepvaart, de beschikbare ruimte en het achterliggend grondgebruik.De aanleg van vooroevers wordt in overweging genomen. Het advies bekijkt of de maatregel in verhouding is tot de te verwachten meerwaarde voor natuur en welke manier van uitvoering aangewezen is om de natuurwaarden te optimaliseren.
M3 - Adviezen van het Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek
T3 - Adviezen van het Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek
BT - Advies betreffende het belang van slikranden als oeverzones langs de Dender (traject tussen de sluis van Denderbellen en de sluis van Dendermonde).
PB - Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek
ER -